De hoogste benzineprijzen worden bijna altijd betaald door automobilisten in de staat Californië. Op dit moment ligt de gemiddelde benzineprijs in de staat rond de $3,80/gallon, hoewel hij in Los Angeles ver boven de $4/gallon ligt. Veel mensen zijn op zoek naar manieren om meer kilometers te maken uit elke gallon benzine die ze kopen. Maar dit is wanneer je nodig hebt om mythen te breken en de waarheid te leren. Dit artikel zal brandstofbesparing feit van fictie scheiden, zodat u weet wat echt werkt.
FICTIE: Er zijn mechanische gadgets dat Boost Mileage
Deze vereist een beetje opheldering. Er zijn “plug-in” apparaten die u betere uitlezingen geven dan uw dashboard displays over hoe u uw auto bestuurt, en het rijden op specifieke manieren kan het brandstofverbruik verbeteren. Alles wat u helpt zich te concentreren op hoe u rijdt, kan u helpen uw brandstofverbruik te verbeteren. Maar dan zijn er al deze andere apparaten die uw brandstofrendement zogenaamd zullen verbeteren door vreemde dingen te doen zoals het gebruik van magneten om samengeklonterde brandstofmolecules op te splitsen, het vastklemmen van ionisatoren aan uw bougies om de verbrandingsefficiency te verhogen, het inpluggen van een apparaat in de sigarettenaansteker om ruis in het elektrische systeem “glad te strijken” voor een grotere efficiency, en dingen die worden verondersteld om een betere mix van brandstof en lucht te bereiken. Geen van deze apparaten werkt.
Consumer Reports heeft hier drie van deze apparaten geëvalueerd en aangetoond dat ze het brandstofverbruik helemaal niet verbeteren, en in sommige gevallen zelfs verslechteren. Popular Mechanics heeft ook gekeken naar veel van deze door de jaren heen en vond dat ze niet werken, en in sommige gevallen schade aan uw motor of lopen het risico van het instellen van uw auto in brand! AARP heeft een geweldig artikel over deze apparaten hier. Verspil uw geld niet aan deze hersenschimmen.
FICTIE: Hoger octaan benzine verbetert brandstofefficiëntie
Niet dus! Er zijn meestal drie verschillende octaangehaltes bij de meeste benzinestations, zoals Regular, Plus, en Premium of iets dergelijks voor corresponderende octaangetallen van 87, 89, en 93 (of ergens tussen 90-93). Het enige wat dit octaangetal volgens het US Department of Energy betekent is “…het vermogen van een brandstof om te weerstaan aan ‘kloppen’ of ‘pingelen’ tijdens de verbranding, veroorzaakt door het lucht/brandstofmengsel dat voortijdig detoneert in de motor” (bron). Het heeft niets te maken met brandstofbesparing.
Uw auto is ontworpen voor een bepaald soort benzine, en dat is wat u moet gebruiken, dus raadpleeg de handleiding van uw auto. Voor de meeste bestuurders zal dat 87-octaan of “gewone” benzine zijn. Als u een hogere-grade benzine dan wat uw eigenaar handleiding vraagt gebruiken, bent u gewoon verspilling van uw zuurverdiende dollars. De enige uitzondering op deze algemene regel is als u een zware lading trekt en het warm is buiten. In dat geval zou een brandstof met een hoger octaangehalte kunnen helpen, maar hoe vaak doet u dat?
Voertuigen met handgeschakelde versnellingsbak zijn zuiniger
vVroeger was dit waar, maar nu niet meer. De meer recente technologische vooruitgang op het gebied van automatische transmissies heeft het verschil in brandstofverbruik tussen een automatische versnellingsbak en een handgeschakelde versnellingsbak zo goed als weggewerkt.
Dit was waar in de dagen van de carburateur motoren, maar is niet langer waar. In nieuwere auto’s, het computersysteem automatisch aanpassen van de brandstof-luchtverhouding, en het hebben van een vuile luchtfilter niet veranderen dat. Hoewel het vervangen van het luchtfilter het brandstofverbruik niet verhoogt, heeft het wel invloed op de algemene motorprestaties en de levensduur van de motor, en daarom moet u dit nog steeds doen met de aanbevolen intervallen.
Brandstoftoevoegingen kunnen MPG verhogen
Deze tweedehands auto additieven worden meestal op de markt gebracht als een manier om het brandstofverbruik te verhogen, de uitstoot te verminderen, of beide. Met uitzondering van één opmerkelijk product zijn ze zonder twijfel een verspilling van uw geld omdat ze niet werken volgens hun beweringen. Zoals eerder gezegd, de computer van uw auto controleert de verbranding van de brandstof zeer zorgvuldig – en het is ontworpen om dat te doen voor het aanbevolen brandstoftype. Begin rond met die brandstof te knoeien door dingen aan het toe te voegen en u kon werkelijk dingen omhoog schroeven. De enige uitzondering hierop is een additief om je brandstof injectoren te reinigen. Als ze een beetje verstopt zijn geraakt, is dat het enige additief dat uw brandstofverbruik kan verbeteren.
Hypermilen kan brandstofbesparing verbeteren
Ja, hypermilen is een ding. Het is een hele verzameling technieken die mensen gebruiken om hun brandstofverbruik tijdens het rijden aanzienlijk te verbeteren. De meeste zijn relatief eenvoudig en werken. Een paar zijn meer controversieel. Hier is een overzicht van de meest voorkomende hypermiling tactieken:
Voertuig onderhoud: De absolute basis van hypermiling is het volgen van het onderhoudsschema van uw voertuig, zodat het goed onderhouden en afgesteld is.
Bandenspanning: Goed opgepompte banden, opnieuw volgens de handleiding, zijn ook de sleutel tot brandstofbesparing